Εφαρμογή στο 24o Νηπιαγωγείο Βόλου

Γιατί να συμμετέχουμε;
Όταν η Μαρία Παπαδοπούλου και η Βασιλεία Χρηστίδου μου πρότειναν να συμμετάσχω με τη τάξη μου στο ‘Πρόγραμμα για την Ευαισθητοποίηση για το Θόρυβο’ μάλλον ήμουνα πολύ διστακτική. Σκέφτηκα, γιατί να αφορά το θέμα αυτό τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας; Έτσι κι αλλιώς ο θόρυβος είναι στη καθημερινότητά τους. Θα τους είναι ενδιαφέρον;
Στη συνέχεια το αντιμετώπισα ως μία πρόκληση και για τις δικές μου δυνατότητες και για τις δυνατότητες της τάξης μου. Και πραγματικά, κάθε φορά που ασχολούμασταν με τις δράσεις του προγράμματος ήταν για μένα και μία έκπληξη. Τα παιδιά, έπαιρναν μία αρχική ιδέα, μία αρχική δραστηριότητα και την αναδείκνυαν σε μία νέα εκπαιδευτική και παιδαγωγική εμπειρία. Και κάθε φορά ανακαλύπταμε καινούργια μονοπάτια σε αυτό το ταξίδι της γνώσης. Και κάθε παιδί έβρισκε τη θέση του σε αυτόν το δημιουργικό στίβο και γινόταν ο συνδετικός κρίκος αυτής της δημιουργικής αλυσίδας.
Και ακόμη και σήμερα, ένα μήνα μετά το τέλος της επίσημης εφαρμογής του προγράμματος , θα έρθουν στιγμές μέσα στη καθημερινή ροή των ημερήσιων δραστηριοτήτων που σίγουρα θα γίνουν αναφορές για τις επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία.
Το «Θόρυβος και φασαρία κάνει κακό στην υγεία» είναι ένα σύνθημα που ακούγεται καθημερινά στη τάξη μας.

Αφροδίτη Οικονόμου
Νηπιαγωγός
24ο Νηπιαγωγείο Βόλου


1. Η εξόρμηση των ερευνητών του ήχου

2. Ηχομετρώντας σε διάβαση

3. Στάθμιση ήχου μέσα σε αυτοκίνητο . . .

4. . . . .και καταχώρηση στάθμης στο ‘θερμόμετρου ήχου’

5. Στάθμιση θορύβου συσκευών – στεγνωτήρας μαλλιών

6. Χειροποίητος ‘ρουφηχτής θορύβου’

7. Κατασκευή αραχνογράμματος θορύβου

8. Κατασκευή ραβδογράμματος συχνοτικής εμφάνισης οικιακών θορύβων

9. Κατασκευή αφίσας

10. Προτάσεις προστασίας από το θόρυβο στην τάξη της κυρίας Αφροδίτης