Εφαρμογή στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου (β' τάξη)

Από την πρώτη στιγμή που μου πρότεινε η κ. Χριστίδου τη συνεργασία με την ομάδα, θεώρησα την πρότασή της πολύ ενδιαφέρουσα, γιατί δεν είχα ασχοληθεί ξανά με ένα τέτοιο θέμα. Πιο ενδιαφέρουσα έγινε αυτή η πρόταση, όταν έμαθα ότι είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα.
Το "ΕΥΑΙΣΘΟ" υλοποιήθηκε από τη Β΄τάξη του σχολείου μας, στο οποίο τρέχουν αρκετά προγράμματα.
Η τάξη μου αποτελείται από 18 μαθητές που ενθουσιάζονται με πρωτότυπες εκπαιδευτικές δράσεις μέσα κι έξω από το χώρο του σχολείου. 'Όταν ρώτησα τα παιδιά αν θέλουν να συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα του Πανεπιστημίου και μάλιστα να κάνουμε μία έρευνα που ίσως βοηθήσει στην καλή μας υγεία ακούστηκε ένα εκκωφαντικό "ΝΑΙ!!!".Την ίδια στιγμή όμως κάποια παιδιά έκλεισαν τα αυτιά τους. Με τον ίδιο ενθουσιασμό, ίσως και μεγαλύτερο, εργάστηκαν τα παιδιά σε όλη του προγράμματος και η δική μου συμμετοχή ήταν ελάχιστη. Αρχικά είχα ένα άγχος μήπως και γίνω περισσότερο παρεμβατική από όσο πρέπει, αλλά ευτυχώς τα παιδιά δε χρειάστηκαν βοήθεια.
'Όλο το πρόγραμμα είχε ξεκάθαρες δραστηριότητες που ολοκληρωνόταν εύκολα και με επιτυχία και απαιτούσαν τη συμμετοχή όλων των μαθητών.H αίθουσά μας έμοιαζε με ένα δημιουργικό εργαστήριο, όπου ο καθένας μοιραζόταν μία ιδέα, μία καταγραφή και συμπλήρωνε ή και διόρθωνε τον άλλο. Την τελευταία ημέρα όταν κατασκευάζαμε τις αφίσες, όλοι ήταν τόσο αφομοιωμένοι στο έργο τους ώστε κανένας μαθητής δεν άκουσε το κουδούνι του διαλείμματος και δε βγήκε στην αυλή.
Η καθεμία δράση, ήταν για τους μαθητές μία πολύ καλή ευκαιρία συνεργασίας και διερεύνησης του κόσμου μας που δυστυχώς δε φτιάχτηκε για παιδιά... Με παρόμοιες δράσεις σιγά σιγά αυτό μπορεί ν' αλλάξει...

Λαμπρινή Κούτνα
Δασκάλα
31ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου


1. Αραχνόγραμμα ήχων στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά

2. Ημερολόγιο καταγραφής θορύβων στη γειτονιά

3. Κατασκευή κόμικ για την προστασία από το θόρυβο

4. Ταξινόμηση πηγών ήχου και θορύβων’

5. Ταξινομήσεις των θορύβων στην τάξη της κυρίας Λαμπρινής

6. Κατασκευή κόμικ για την προστασία από το θόρυβο

7. Κατασκευή κόμικ προστασίας από το θόρυβο

8. Προτάσεις προστασίας από το θόρυβο σε ομάδα

9. Ραβδόγραμμα της συχνότητας εμφάνισης των θορύβων

10. Προτάσεις προστασίας από τα θόρυβο